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AFTERHOUR - Schauspielhaus Zürich
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AFTERHOUR

Staging: Alexander Giesche

"Whatever I do, it's no use when the house is on fire.
Greta Thunberg at the World Economic Forum in Davos a year ago

At a first conceptual meeting in August 2020, Alexander Giesche, the director of AFTERHOUR, said that the planned premiere in spring 2021 would be the first premiere after the lockdown. Now, a year after the premiere, the pandemic seems to have disappeared from everyday life in Switzerland. And yet the feeling of an aftermath is still a long time coming.

The Afterhour is the time after a party; it can only be shared with others and often happens at sunrise. Together, the threshold between high and hang over is entered. But the AFTERHOUR in the Box of the Schiffbau is more than a collective comedown. It is the attempt to experience an after in a time in which the idea of an After is slowly experiencing a dawning farewell.

 

Staging
Alexander Giesche
Stage
Nadia Fistarol
Komposition
Ludwig Abraham
Costumes
Felix Siwiński
Video
Luis August Krawen
Production Manager
Sandra Schudel
Light
Christoph Kunz
Dramaturgy
Bendix Fesefeldt
Show all contributers
Audience Development
Mathis Neuhaus
theatre pedagogy
Manuela Runge
Touring & International Relations
Sonja Hildebrandt
Production Assistant
Leila Vidal-Sephiha
Stage Assistant
Anka Bernstetter
Costume Assistance
Mona Eglsoer
Direction Assistant
David Gees
Dramatrugy Assistance
Joëlle Gbeassor
Stage Desgin Assistant
Lia Cattaneo
Stage Manager
Michael Durrer
Soufflage
Rita von Horváth
Show less contributers

In this production, stroboscobes as well as strong basses with low frequency are used.

 

Introduction: Bendix Fesefeldt, Dramaturgy
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Image gallery & Videos

Bits on Pieces
More texts and contexts related to our stagings in the theatre’s journal.

Die Afterhour ist die Zeit nach einer Party, sie kann nur geteilt mit anderen stattfinden und geschieht häufig bei Sonnenaufgang. Gemeinsam wird die Schwelle zwischen high und hang over betreten. Doch ist die AFTERHOUR von Alexander Giesche und Team in der Box des Schiffbaus mehr als ein kollektiver comedown. Sie ist der Versuch, ein Danach zu erleben in einer Zeit, in der die Idee eines Danach langsam einen dämmernden Abschied erfährt. Im Rahmen der Premiere veröffentlichen wir das Programmheft der Inszenierung im Schauspielhaus Journal. 

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Ylva Gasser, Kommandantin der Kompanie Ost der Zürcher Milizfeuerwehr, hat sich die Inszenierung AFTERHOUR von Alexander Giesche angesehen und aus ihrer Warte einen Erfahrungsbericht über die 90 Minuten in der Schiffbau-Box verfasst. In ihrem Text lernen wir etwas über das Wesen der Feuerwehrleute und dass artifizieller Rauchgeruch die Expertin eher an Tee als an ein zerstörerisches Feuer erinnert. 

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Ich mache die Augen auf und sehe auf ein weisses Stück Papier

Alexander Giesche frei nach Rolf Dieter Brinkmann

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